Utah | 'Uitslapen', zwemmen in een riviertje, slapen in een chalet...

28 juli 2017 - Mount Carmel Junction, Verenigde Staten

DOOR ONZE GASTVLOGGER BRAM:

Vandaag stond er 's ochtends voor het eerst in lange tijd niks op het programma, dus we konden uitslapen. Tenminste als die Amerikanen hier niet de ontbijtzaal dichtgooien na half 10. Dus wij ruim op tijd om kwart over 9 aan het ontbijt. Vervolgens hebben we ingepakt en vertrokken we rond 11 uur naar de volgende bestemming. Het is wel typisch om het zien dat inmiddels het hele hotel al weg was en er nog maar 1 familie stond die nog moest vertrekken.

Vandaag reden we voor een deel dezelfde route als gisteren. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt voor wat foto's. Het blijft raar om te zien dat eerst de rotsen rood zijn en nog geen meter verder alles zwart is. Alsof er 2 verschillende aan elkaar geplakt zijn.

Onderweg hebben we bij een Duitse (nou ja het had een Duitse naam) bakkerij een belegd broodJE gehaald als lunch.

We waren (alweer) te vroeg bij ons hotel aangekomen dus zijn we maar alvast de zoveelste National Park ingereden. Deze keer waren we allemaal minder onder de indruk, misschien omdat we de afgelopen week al genoeg stenen gezien hebben. Toch is het hier wel mooi, het lijkt eigenlijk een beetje op een Spaanse vallei.

Toen we heel de weg binnen een half uur door hadden gereden zijn we gaan picknicken in de vallei. Daan had inmiddels een klein riviertje gevonden waarin we konden zwemmen. Het lijkt trouwens meer op een wildwaterbaan. Het water stroomde in het riviertje erg hard en er liggen overal stenen. Daan ging er zonder moeite in, papa moest meer moeite doen en mama liet zich achterover de stroming invallen... Ikzelf moest wel ff aan de temperatuur wennen.

Nadat iedereen lekker in het water lag, hoorden we ineens iemand gillen. Wat bleek nou; mama was gegrepen door de stroming en stroomde zo bergafwaarts richting een kleine waterval. Uiteindelijk heeft ze zich vast kunnen klampen aan een rots en heeft Daan haar naar de kant moeten helpen.

Na dit avontuur zijn we terug gegaan naar het hotel waar we een soort van chique grote blokhut kregen als hotelkamer. Daar hebben we onze zelf meegenomen consumpties opgedronken. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij een restaurant met uitzicht op de camping mét buffels in de verte. Ter afsluiting nog een drankje op onze "porche" op de schommelbank.

1. M. Kothuis:
    29 juli 2017
    Wat goed om te horen dat jullie uit hebben geslapen.... ;) Het is allemaal even mooi, maar ook best vermoeiend denk ik. Wel schrikken dat Len is meegenomen door de stroming, maar zo te zien op de erg mooie foto van Wout en Len heeft ze zich niet bezeerd. Xxx
  2. Louis Moors:
    29 juli 2017
    Hey Daan, wat moeten ze op zo'n reis toch zonder jou.!!
  3. Wanda:
    Beste gast vlogger.
    We krijgen een deja vu van onze gezamenlijk reis in Indonesië in 1995. Toen waar jouw ouders ook vaak als laatste in de bus. Ha, ha. Maar we genieten van jullie reis avonturen. Hopelijk krijgen we dit ook ooit te zien.
    Kay is druk bezig om alles voor zijn trip na de USA voor te bereiden.
    Geef de tips maar door aan hem.
  4. Polleke:
    9 augustus 2017
    Wat een avontuur Lenny! Fijn dat alles goed is gekomen. We kunnen je hier niet missen hoor! :)
    Ik geniet volop van de verhalen en de supermooie foto's.