California | Long Beach, Venice Beach en Santa Monica

10 augustus 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag mochten we van onszelf een beetje uitslapen. Ontbijt stond gepland voor 9:30 maar zoals het Nuenaren betaamt, kwamen we ruim een kwartier (zeg maar bijna een half uur) later bij de ontbijtruimte in de lobby. Na het ontbijt heeft Len nog ff de financiën bijgewerkt zodat we ook op de laatste dagen wat te makken hebben. Koers gezet naar Long Beach, de plaats waar Manneke en Diane lange tijd hebben gewoond. Long Beach huisvest de haven van LA en dus veel industrie maar erg verrassend was de prachtige jachthaven. Het zag er allemaal piekobello uit. Toen weer een kort ritje naar Venice Beach. Vroeger ooit een echt Venetië met vele grachten maar helaas zijn vele grachten gedemd en blijft alleen het mooie strand over. Een vergane glorie maar wel leuk met heel veel sportende mensen aan het strand. O.a. Volleybal, paddle ball (soort tennis op een klein veld) en een open fitness voor de echte mannen. Lekker gezwommen en zelfs Len ging menigmaal kopje onder in de flinke golven en behoorlijk sterke onderstroming. Aha, vandaar die Baywatch people. Niet voor niets blijkbaar. Na een tijdje kregen we (zeer lichte) trek en aangezien alleen het standaard voedsel van de USA hier op de menu kaart stond zijn we door gereden naar Santa Monica. Een badplaats met de uitstraling en allure van Marbella. Het neigt naar Zuid Frankrijk (Cannes) maar qua stijl hebben ze hier nog wel het een en ander te leren. Uiteindelijk in een strandtent met heerlijk relaxte jaren vijftig muziek (Sinatra etc) toch maar weer een burger naar binnen gewerkt. Enigszins vermoeid zijn we toen maar weer op het strand gaan liggen en hebben de mannen lekker in de golven gespeeld. Opgedroogd begon het toch wat koeler te worden (maar wat is dit een fantastisch lekker strandweer, niet te warm, niet te koud, exact zoals je het graag wilt met continu een zacht briesje) en zijn we maar wat gaan eten in dit alleraardigst stadje. Nadat de padre des familias een pinkelpauze had gemaakt, zijn we bij het eerste de beste tentje gaan zitten. Geen verkeerde keuze want dit was de beste maaltijd van de hele vakantie. Daarna hop hop naar het hotel en onze koffers klaar gemaakt voor het vertrek. Morgen vliegen we terug

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. A.apon:
    11 augustus 2017
    Dit is misschien mijn laatste blaf blaf kletspraat.
    Gisteren waren baasje en ik alleen thuis want het is donderdag dus hand en spandienstendag .
    We hebben wel 5 keer getippeld. Niet ver syeeds maar toch. Iedere keer als ik geroepen werd en kwam kreeg ik een koekje kruimel. Daarom dat vaak wandelen en geroepen worden. Als ik de "grote" heb gedaan krijg ik een hele als bonus.
    Ik heb geprobeerd om vaker te hurken maaraar trapte de baas niet in.
    Gelukkig geen asiel boemannen, wel keffers. Die doen niets maar je moet toch oppassen hoor.
    Iedere svond krijg ok een massage beurt. Mijn flanken eorden gescrubt want ik kan daar niet bij als ik mezelf wil krabben. Noch links noch rechts. Het lekkerst vindt ik het tijdstip als die blonde Jinek dag dag heeft gezegd en mij niet meer wakker houdt met haar gesnater. Dan lig ik binnen voetbereik en krijg ik een thsise massage op mijn rug en borstkas. Aduh! Lekker!
    Ik blijf dan met gesloten ogen liggen en snurk.
    Dit zal ik wel missen als jullie trip over is.
    Woef.
    Goede reis nog.