California | Strak schema: Neverland, Santa Barbara, Malibu, Santa Monica, LA

8 augustus 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag hadden we een strakke planning; van Pismo Beach naar LA rijden en onderweg zo veel mogelijk zien. Daarom zaten we al om half 10 in de auto. In Pismo Beach wilden we nog wat lekkers ontbijten. Inmiddels zijn we er wel achter dat je veel moeite moet doen om 'iets lekkers' te vinden. Uiteindelijk kwamen we uit bij een donut winkel. Hele gezinnen eten daar om 10 uur 's ochtends donuts mét suiker en siroop... Wij hielden het maar bij een espresso en een ham-kaascroissant, wel ceddarkaas het blijft Amerika.

Hierna zetten we koers naar onze eerste bestemming: Neverland Ranch. Neverland is het oude privépretpark/zoo van Michael Jackson. Het ligt bij het plaatsje Los Olivos midden tussen de wijnranken. Het plaatsje bestaat dus ook volledig uit restaurantjes waar je wijn kunt proeven. Het is een hele mooie vallei en vandaar dat er veel beroemde mensen hier een Ranch hadden: Ronald en Nancy Reagan, Dolly Parton en Steven Spielberg. Neverland ligt net buiten het stadje en het enige wat je van buitenaf kunt zien in de poort. Inmiddels staat de naam Neverland niet meer op de poort dus het ziet er een beetje saai uit, maar vroeger was het een mooi entree. Overal staat er op de muren teksten gekalkt van fans voor Michael Jackson. Na deze snelle stop reden we snel verder naar Santa Barbara. Onderweg hebben we de squirrel, die we per ongeluk overreden hadden, een waardig afscheid gegeven.

In Santa Barbara hebben we even op het strand gelegen en heerlijk geluncht aan de haven. Het is een stadje zoals je California voorstelt: mooie boulevard, palmbomen, groot strand, een grote pier en een haven met hele mooie en dure boten.

Vervolgens zijn we snel verder gereden naar Malibu. Onderweg worden de huizen steeds groter en liggen ze steeds mooier. Ook worden de auto's steeds mooier en duurder. Je merkt echt dat hier de rich en famous wonen. Op Malibu Beach hebben we een paar uur op het strand gelegen en gezwommen in de zee. Iedereen is lekker bijgekleurd, sommige bruin en andere zalmroze....

Inmiddels was het al best laat en moesten we nog naar het hotel midden in LA bij het vliegveld. Door het drukke verkeer via Santa Monica duurde het wat langer om bij het hotel te komen maar het is uiteindelijk gelukt. We hadden allemaal wel weer honger gekregen dus zijn we voor de 6482920373e keer bij een Italiaan gaan eten.

In Malibu hebben we trouwens ons ontbijt voor morgen gescoord, omdat we morgen om 8 uur (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) worden opgehaald voor ons uitstapje naar Beverly Hills. We gaan namelijk naar de huizen kijken van de bekende acteurs en zangers...