California | Cote d 'Azur langs de Californische kust

7 augustus 2017 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we na een snel ontbijt, de auto weer volgepakt en zijn we een stukje kust terug gegaan. Het blijkt namelijk dat om de hoek, het meest gefotografeerde stukje rots van California te vinden moeten zijn. Dat moesten we natuurlijk ook gaan zien. Het viel eerlijk gezegd een beetje tegen. Snel daarna zijn we vertrokken naar de Big Sur, de mooie kustroute van Santa Cruz naar Pismo Beach. We waren al door de reisorganisatie enthousiast gemaakt dus onze verwachting waren wederom hoog gespannen. Maar als je de meest bereisde kinderen van Nuenen eo in de auto hebt, dan kan je deze reactie verwachten: "nou, het lijkt gewoon de Cote d'Azur". Maar we moeten eerlijk zeggen, het is een hele mooie kustroute met mooie vergezichten. Helaas houdt de route halverwege op omdat de weg afgelopen winter was weggeslagen dus we mochten nog een keer de route rijden maar dan de omgekeerde richting. Ik had gezegd dat op deze weg vaak de Hollywood films worden opgenomen dus ik zag James Bond al rijden. Wouter had dit goed onthouden want zodra we waren omgekeerd,  vloog hij als 007 over de weg. Dat vond deze "M" echter niet zo ok dus het voetje ging weer van het gaspedaal af.Vervolgens hebben we de gewone 101 gepakt om bij Pismo Beach te geraken.Voordat we de Big Sur kustroute opdraaiden, hebben we Carmel-by the Sea aangedaan. Het plaatsje van burgemeester Clint Eastwood, een erg mooi pittoresk plaatsje met een mooi breed strand. We hebben lekker gelunched in een mooi Hans en grietje huisje.

Aan het einde van de dag kwamen we aan bij ons hotel in Pismo Beach. Snel de zwembroeken aan om lekker nog te zonnen. In de avond hebben we ter afsluiting nog een lekkere steak gegeten en daarna moe en voldaan "iens bedje"....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Woef:
    8 augustus 2017
    Ik mag twee keer niet mee van mijn hondensitters.
    Er zijn twee historische momenten in Tongelre:
    De sitters gingen op de FIETS naar de stad om iets te kopen. Vreemd geld en een SD kaart voor Neef Kay die ook naar Oesa gaat. ik moest huisje passen.
    Bezoek aan een Wok restaurant met alle neven - 2. In Veghel op verzoek van de vertrekkende. Lekker schransen en ik moest weer " huisje passen" . Fooi: een koekje.
    Dit is nu mijn lot. Maar ik ga 3 of 4 keer "uit" naar de struiken zeg ik maar. Af en toe komen we Pittberen van het asiel tegen.
    Daar ben ik bang voor. het is een keer tot een aanval gekomen. Ik deed niets, stond stokstijf stil ........ van angst. Maar het niet erg. Ik liet hem in mijn linker oor happen. Was niet lekker. Geen bloed en zo.
    De high way rit komt me bekend voor ...... op tv gezien als ik half pitte op de grond denk ik. Hoe snel mag je rijden. Baasje heeft een bonnetje gekregen. Vindt het niet erg. 4 km te snel gereden. Remde te laat , dikke bult over de weg naar Zeeland.