California | De laatste dag

11 augustus 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De laatste dag in de USA. Wat een reis: van het mooie en bruisende NY naar de West met al haar beroemde Nationale Parken en natuurschoon. Naar California het vriendelijk ogend, Europees aandoende staat waar we genoten hebben van San Francisco tot Los Angeles.

En toen was na meer dan 3000 km de laatste dag aangebroken. Na een laat ontbijt en op ons gemak de koffer gepakt en "drie keer plassen" hebben we nog een uur gewacht in de lobby van ons hotel voordat we de valet-parking lieten komen.

Voordat we het wisten waren we al op het vliegveld maar we hadden nog niet afgetankt. We waren zo relaxed dat we dit waren vergeten. Dan maar weer rechtsomkeert gemaakt terug naar ons hotel voor de laatste tankbeurt van welgeteld 2 dollar. Bij het parkeerterrein van Herz werden we met militaire precisie uitgecheckt en toen met een echt Herz busje met vriendelijke chauffeur als ware een tour-operator naar de juiste terminal gebracht. Een top service van Herz.

Vervolgens begon het lange wachten met natuurlijk de last meal. En ja hoor, weer kwamen we uit bij onze " favoriete" fast food ketens met veel te dure eetkaart. Met onze laatste dollars hebben we 4 (schandalig kleine) hamburgers en 1 frites gekocht.

Daan heeft nog 2 zakjes M&M's kunnen kopen van de "was-coins" en vervolgens hebben we bij de gate gewacht op het boarden. Wouter en ik hadden economy plus stoelen en werden al eerste opgeroepen. Toch best eng om de jongens achter te laten op zo'n groot vliegveld. Maar gelukkig met de 2e bus kwamen zij snel achter ons aan. De transferbussen hebben we 15 min gereden om bij ons vliegtuig te komen. De piloot had het over " nog ergens een gaatje gevonden voor ons te laat gearriveerde vliegtuig". Iets later dan gepland zijn we opgestegen en hebben we de 10 uur durende vlucht gemaakt zonder echt goed te hebben geslapen. Na het ophalen van de koffers hebben we onze eigen vertrouwde XC90 laten komen en toen koers gezet naar Tongelre. Aldaar werden we verblijd met onze lieve "ik weet niet wie ik nu moet begroeten " Floris met nog enthousiastere opa en oma met lekkere tosti's, Bapao en voor Wouter een bordje Nasi Goreng....

1. Aimee:
    13 augustus 2017
    Hoi allemaal! Zojuist heb ik jullie fantastische verhalen gelezen en de foto's bekeken. Wauw!!
    Goed om te lezen dat jullie hebben genoten :)
    Tot snel Lenny!
    Groetjes,