Arizona | Antelope Canyon tour, onderweg naar Utah, Bryce NP en Rodeo show

27 juli 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vanochtend ging de wekker weer akelig vroeg. Op de kamer hebben we ontbeten om ons op tijd te kunnen melden bij de Antelope Canyon Tour. We werden daar hartelijk ontvangen en werden welkom geheten door een leuke knappe indiaan die voor ons een dans met hoepels ging doen. Ik hoor jullie denken "hoepels?" Maar het was echt een hele knappe dans van een hele knappe indiaan. Maar dat had ik al gezegd.

Toen mochten we instappen in de jeeps. Wij waren de gelukkige want wij mochten met Chief zelf meerijden. Hij en zijn hele familie geven al jarenlang de tours en het fijne is, zij gaan in hele kleine groepen op de timeslots waarin het niet druk is de Canyon in. Je moet je voorstellen dat de Antelope Canyon slechts 1,5 meter breed is bestaande uit schitterende rotspartijen. Van buiten lijkt hij op Uluru (Ayers Rock) uit Australië.Dus we zaten in de busjes en ook weer in de gordels en off we go again. Chief zette flink de vaart erin en al snel kwamen we op het zandige gedeelte en hij bracht ons naar de ingang van de Canyon. Daar aangekomen liet hij ons de plekken zien waar je de mooiste foto's kon maken. Bram heeft de foto's gemaakt met de mobie, ik de film en Wout de grote camera. Op het einde trakteerde Chief ons op een mooi lied op zijn speciale Indiaanse fluit. Al met al een leuke ochtend.

Bij terugkomst in het hotel hebben we nog snel wat gegeten en weer onze spullen gepakt om naar de volgende bestemming te gaan in het Noorden, genaamd Bryce.

Onderweg hebben we weer hele verschillende landschappen gezien. Ongelooflijk hoe dat land van mijl tot mijl kan veranderen. Het ene moment rij je door het groen, het andere moment door rode rotsen of langs Canyons. Onze eindbestemming had weer een compleet ander landschap welke we nog niet eerder hebben gezien. Mooie rode rotsen met pilaren.

In het aangrenzende park Bryce National Park had weer hele mooie viewpoints alleen ondertussen was het flink gaan regenen dus we hebben helaas niet alles kunnen bekijken maar gelukkig wel voldoende foto's kunnen maken. Hierna hebben we een ijsje gegeten en toen een (eindelijk) goed restaurant gevonden om vroeg te gaan eten want in de avond wilden we de Rodeo show gaan bekijken. Die was erg leuk en knap om te zien. Heel even wilden we maar dat we zelf ook Cowboys waren....

Tot slot van de avond hebben we gierend over de parkeerplaats gereden om zoveel mogelijk verschillende verkeersborden van de Staten op de foto te scoren. Onze nieuwe hobby, we worden er steeds fanatieker in. Nu PSV nog.... Zucht!

1. M. Kothuis:
    28 juli 2017
    Alweer zo mooi! Benieuwd naar het volgende verhaal. Wij zijn inmiddels gearriveerd in Madonna di Campiglio, vandaag met de gondel omhoog en kijken of we het kunnen regelen om morgen van de berg af te springen.... Veel plezier!!! Xxx
  2. A.apon:
    28 juli 2017
    Inderdaad zucht! Vanuit een 11 meter shoot out. Ik begin ook al modern nederlands te praten net als de mensen hier.
    Ik wilde jullie iets vragen:
    Hebben jullie nog bekenden gezien? Behalve Tim.
    Ik bedoel bijvoorbeeld Lion King die op zo'n rode rots staat en meer beesten. Pas op voor die kruipers die met hun staart ratelen. Enge beesten zijn dat.
    Baasje vraagt of je ook iemand die op een pasrd zit te fluiten hebt ontmoet. Hij heeft ook een lief hondje Rataplan. Die dol is op vier of bijf broers in gevangenis kleren. Opppassen: Ze schieten. Maar ik hoop, dat de baas van de hond in de buurt is.
    Hij kan nog sneller zijn pistool afscheten dan die Dalton broertjes.
    Maar alle gekheid op een kauwstikje. In Utah hebben ze prachtige rotsformaties pas masr op dat er geen stukje op jullie hoofden terecht afbrokkelt. Want het is een heel oude rotsgebied. O ja samen met baasje op tv gezien: Poliamorie gewoonte hebben ze daar . De verschillende vrouwen zijn niet jaloers op e
    kaar, geen geruzie onderling.
    Hier heb ik binnenkort ruzie met mijn soortgenoot aan de overkant die blaft me iedere morgen om 07.30 wakker.
    In Nuenen is het rustiger .......
    Maar ja. Vrouwtje zegt: Je moet het maar nemen zoals het is.
    in ieder geval veel plezier met het hotse botse rijden. doen jullie dat ook dunnetjes over in de Drunense Duinen met de grote X zoveel.
    ik ga verder snurken op mijn zonnige plekle bij de deur.
    Woef.
  3. Lenny:
    28 juli 2017
    Hoi Woef, ja we hebben de Lion King gezien. Min of meer toevallig. Het is echt een heel prachtig gebied. Knuffeltjes