New York | Te voet, met de metro en Skyhigh

21 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag hebben we de fietsen bij het hotel gelaten en zijn we met de metro weer terug naar 9/11 gegaan. Daar hebben we tickets gekocht voor het 9/11 Memorial Museum. Je loopt als het ware onder de fundamenten van de Twintowers door op de plaatsen waar nu de 2 herdenkingsplaatsen zijn. Veel oude stukken van het WTC zijn te zien en veel aandenken van de slachtoffers. Na dit bezoekje hebben we weer de metro gepakt naar 32th street. We wilden graag Madison Square Garden zien. Weer boven de grond kwamen we uit bij het Fleriton building met daar op de hoek wat op het oog leek een klein Italiaans broodjes zaakje. We liepen nietsvermoedend naar binnen en ontdekte nog een hoekje met lekkers, verderop nog een en nog een. Blijkt het een volle block aan Italiaanse delicatessen te zijn met werkelijk alle producten die je maar in ons favoriete landje kan vinden. Inclusief paar restaurantjes en barretjes waaronder eentje met Pesce. En daar hebben we natuurlijk onze lunch genuttigd met paar overheerlijke Cozze (=mosselen). Na de lunch weer met de metro naar 50th street, de straat waar Rockefeller Plaza zich bevindt. We hadden kaartjes voor Top of the Rock op de bovenste verdieping met een waanzinnig uitzicht over NY. A la Disney inclusief vermaak werden we naar de 65e verdieping gebracht. We hebben daar lekker een uurtje in de wind op het dak gelummeld om van het uitzicht te genieten. Weer beneden hebben we een lekker verfrissend drankje gedaan aan het Rockefeller Plaza waar in de winter de beroemde kerstboom staat met bijbehorend schaatsbaantje. Inmiddels was het al gaan schemeren en tijd om Time Square met al zijn lichtjes te gaan bewonderen. We hebben lekker op de rode trap gezeten met uitzicht op alle helverlichte billboards tussen alle andere nationaliteiten. Even verderop hebben de jongens ieder een echt NY Yankees petje gekocht en hierna hebben we weer de metro teruggepakt om ons weer naar het lekker rustige Tribeca wijk te brengen. He, He wat een rust! Daar lekker gegeten bij jawel (toevallig) weer een Italiaans restaurantje. Daarna hebben we onze koffers gepakt en zijn we vroeg gaan slapen want het wordt een vroege wake Up call voor onze vlucht de volgende dag naar Phoenix, Arizona....