New York | Fietsen door Manhattan

20 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Na een lekker maar peperduur ontbijt (Jezus wat is het duur hier) hebben we de gratis hotelfietsen weer gepakt om downtown Manhattan te bekijken. Al gauw kwamen we bij de 9/11 site aan. Wat indrukwekkend. Van Bram mochten we geen foto 's maken, toch hebben we dat stiekem gedaan... Vervolgens zijn we naar Wallstreet gefietst. Het valt op dat er na 2010 veel meer beveiliging  en roadblocks staan.

Hierna zijn we naar de haven gereden om daar de gratis ferry te pakken. We kwamen echter uit bij de commerciële hop on/hop off Ferry en deze (familie van de natte vinger) hebben we toch maar genomen. En we moeten zeggen: het was echt de moeite waard. Vanaf de Hudsonriver hebben we een mooi stukje NY gezien. Na onze 1,5 uur durende boottochtje hebben we op onze fietsjes langs de East side het hele stuk richting Central Park gefietst. Met 32 graden en humudity van Hong Kong valt dat niet mee. Maar met af en toe een klein afkoelmomentje ging het goed. Ook zijn er gelukkig veel drinkfonteintjes om ons flesjes bij te vullen. Bij 42th Street zijn we de stad weer ingereden. Dat valt niet mee want inmiddels stroomden alle kantoren leeg. Met gevaar voor eigen leven zijn we naar het mooie Neo renaissance Central Station gefietst. Wat een bijzonder treinstation. Inmiddels hadden we best trek en hebben we een hapje en een drankje gedaan om even wat uit te rusten. Vervolgens hebben we alvast de tickets voor de Top  of the rock van het Rockefeller building voor morgen gehaald.

Daarna zijn we naar het Central Park gefietst en de jongens nog even door naar de Trump tower op 5th Avenue. Dat wilden zij echt zien maar wij niet. Geeft niet dan maar lekker afkoelen op het gras in het schaduw in Central Park. Wat opvalt zijn mensen die echt het park gebruiken om even buiten te zijn in een niet hectische omgeving. Zelfs de huiskat wordt meegenomen aan een lijntje.

Inmiddels was het al best laat en zijn we op onze fietsen via de West side weer naar ons hotel gefietst. Halverwege zagen we een alleraardigst barretje aan de haven voor eerst nog een verfrissend drankje. In de regen hebben we uiteindelijk ons hotel bereikt. Na  het douchen hebben er lekker gegeten bij de Italiaan aan de overkant en tot slot nog een drankje bij de Jazzclub van ons hotel.

1. M. Kothuis:
    21 juli 2017
    Weer een mooie dag zo te lezen en te zien. De jongens toch asn de wijn? Op naar jet volgende reisverhaal
  2. Brigitte:
    23 juli 2017
    Leuk jongens!! Geniet er van. Beter mooi weer, dan regen...