Nevada | Viva Las Vegas, warm, Venetië, warm, dure gezichtproducten en oh ja het was heel erg warm.

30 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

WEDEROM DOOR ONZE GASTVLOGGER BRAM

Vandaag wilden we Las Vegas gaan verkennen. Het enige probleem hier is dat het overdag rond de 40 graden is, niet bepaald een lekkere wandeltemperatuur. We hadden besloten om eerder er op uit te gaan. Dat is niet helemaal gelukt, we zaten namelijk pas rond kwart voor 10 aan het ontbijt. Ontbijt is een groot woord, we zaten namelijk niet in de ontbijtzaal, maar bij een klein koffiebarretje (foutje). Gelukkig was er wel een echt Italiaanse espresso (dat dan weer wel).

Uiteindelijk zijn we om 11 uur dan toch naar de strip gelopen. Het was inmiddels 38 graden dus zijn we gewoon van casino naar casino gelopen. Daar staat de airco op 20 graden en dat loopt toch iets fijner. Onze bestemming was hotelcasino. The Venetian. Dit is een hotel met shoppingmall helemaal in de stijl van Venitië d.w.z. straatjes met Italiaanse huisjes, een strakblauwe hemel, grachtjes mét zingende gondeliers. Ze zongen ook allemaal Italiaanse liedjes of Spaanse (ach wat maakt het ook uit).

In de shoppingmall heeft Mama ongeveer 15 minuten een gezichtsbehandeling gekregen met aan het einde de vraag of ze voor 400 dollar de producten wilt kopen. Met een smoesje dat ze de creditcard was vergeten (wat ook waar was), Papa al was doorgelopen  en dat ze te weinig ruimte heeft in de koffer, heeft ze de ietwat opdringende verkoopster vriendelijk bedankt voor het aanbod. We hebben er overigens een heerlijke pasta gegeten.

Op de terugweg zijn we door het beroemde Ceasars Palace gelopen met alle dure winkels zoals Chanel, Michael Kors en Versace gelopen. Deze hebben we toch maar even overgeslagen. Daarna moesten we toch nog even naar Bellagio gaan kijken bekend van Oceans Eleven met de beroemde vijver ervoor. Ook hier waren precies dezelfde dure winkels die we wederom hebben overgeslagen.

Inmiddels hadden we het allemaal bloedheet en waren we strontchagrijnig van die teringhitte (sorry voor het taalgebruik, maar het was écht  bloedheet) en zijn we via Parijs (het hotel wel te verstaan) naar ons hotel gelopen. Wij slapen trouwens in Toscane (ook het hotel).

Blijkbaar was het gisteren iets te laat geworden (2 uur) want zowel papa, mama als Daan hebben allemaal geslapen. Mama spande de kroon, ze heeft namelijk vanaf het moment dat we thuiskwamen totdat we gingen eten in een coma gelegen, zo'n 4 uur.

's Avonds hebben we in ons hotel gegeten en daarna hebben papa, Daan en ik geziplined boven Freemont Street. Je begint dan op een hoogte van 11 verdiepingen en  hangt onder een zipline in superman houding. Als de zekeringen loslaten vlieg je met 55 km/u over de mensenmassa. We waren ingedeeld om 11:20pm en waren uiteindelijk om 00:40am aan de beurt. En  mama met al onze telefoons, geld en camera's maar wachten tussen al het trailer trash dat daar rondloopt...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. A.apon:
    31 juli 2017
    Hier staat de natuurlijke, airco automatisch op 22 graden ingesteld. Als ik het iets warmer wil hebben dan ga ik wel op een zonnige plek in de kamer of in de tuin liggen. In het laatste geval kan ik me lekker uit rollen op mijn rug. Of het hiervan komt weet ik niet. Maar intussen zijn er twee volgezogen teken uit mijn vel getrokken. Iedere dag krijg ik meerdere keren een massagebeurt in mijn hals en rug tevens teken controle. De borstelbeurt moet nog plaats vinden. Zonder potjes van 400 piek.
    En is vrouwtje baasje er mooier opeworden na de plamuur zitting. Ik heb gelukkig geen creditkaart. Dus kunnen ze me niets aansmeren. Nu ik benijd jullie niet met fie hitte in Vegas.
    Nergens gras en struiken om te zitten.
    De gebouwen zijn wel mooi maar zien er "fake" uit. Ook de namen van de hotels zijn lollig. Net echt. America first Netherlands second zullen we maar zeggen. Inclusief regen!
    Maar baasjes: let op de " one handed bandit"!
    Je verliest altijd!
    Maar veel plezier met wandelen zonder mij!
    Woef
  2. Maudy:
    31 juli 2017
    Wat een leuke verslagen en foto's. Leuk hoor, maar wat een hitte. Ik moet er niet aan denken om in die temperaturen te moeten wandelen. Wel mooi allemaal. Geniet maar flink. Groetjes en tot het volgende verslag.