California | Las Vegas sign, tanken, Death Valley, luieren aan het zwembad

31 juli 2017 - Lone Pine, California, Verenigde Staten

Dit is onze laatste ochtend in Las Vegas. Dit keer zijn we wel gaan ontbijten in de ontbijtzaal maar dat viel niet bij iedereen in het gezin in de smaak... Daarna zijn we toch nog even naar het koffiebarretje gegaan om een espresso te halen. Vervolgens hebben we alle spullen ingepakt en uitgecheckt.

In alle dagen dat we hier waren, zijn we nog steeds niet naar de 'Welcome to the fabulous Las Vegas sign' geweest. Samen met 88 anderen hebben we even snel een foto gemaakt en vertrokken we naar Death Valley.

Vooraf werd er gewaarschuwd dat je van te voren moest tanken, genoeg water mee moet nemen (gallon pp) en de airco niet aan mag als de auto oververhit is. Van dit rijtje lijkt eigenlijk voor het laatste punt een issue, maar papa heeft sinds we hier zijn iedere keer ruzie met de benzinepomp; de pomp doet het niet, creditcard werkt niet enz enz enz... Zo ook vandaag, je moest van te voren betalen voor hoeveel je denkt te gaan tanken, dan tank je en vervolgens krijg je het verschil terug teruggestort. Veel te moeilijk volgens papa. Inmiddels was hij al een beetje verhit en het was nog maar 40 graden. Dat wordt wat in Death Valley...

In Death Valley was het namelijk 50 graden. Al je ernaartoe rijdt, zie je de temperatuur oplopen. De hoogste temperatuur die we gehaald hebben is 123 graden Fahrenheit (50,55 graden Celsius). Deze vallei ligt ver onder de zeespiegel en is omringd door bergen, daarom blijft de warmte hangen en ontstaat er een woestijn. Om ons heen waren ook allemaal kleine tornado's.

Toen we de vallei uitreden warmde de auto erg snel op waardoor de airco uit moest. Daarbij zaten papa en mama pal in de zon. Ze hebben uiteindelijk de kaart gebruikt als zonnescherm. De lunch bestond trouwens uit droge crackers en yoghurt, zoals bij iedere reisdag.

Rond half 5 kwamen we in ons motel aan in het altijd bruisende Lone Pine. We zijn eigenlijk meteen aan het zwembad gaan liggen en hebben verder helemaal niks gedaan. 's Avonds hebben we een lekkere steak gegeten in een restaurant in het dorpje.