California | Oude bomen & beren

1 augustus 2017 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Vandaag hadden we een makkelijk dagje. Na het ontbijt in het originele motel in Lone Pine konden we tegen 11.00 uur aan de reis beginnen. Niet alleen de route was kort maar het was ook een zeer eenvoudige route. Simpelweg ruim 110 mijl rechtdoor. We hebben de navigatie vandaag dan ook niet echt nodig. Niet dat we bereik hadden in de vallei maar toch.

Vanuit Lone Pine zijn we eerst de Alabama Hills in gereden voor een route langs opmerkelijke rotsformaties en locatie waar veel 'pief, paf, poef' films zijn opgenomen. John Wayne was hier kind aan huis zullen we maar zeggen. Na een kleine omweg omdat we in dit rondje toch nog konden verdwalen, hebben we het bruisende Lone Pine verlaten.

Om toch wat spanning in de reis te krijgen, namen we vrij impulsief een afslag naar een bos met hele oude bomen. Het Ancient Brislecon Pine Forest met bomen die duizenden jaren oud zijn. Sommigen beweren dat het de oudste bomen ter wereld zijn (4800 jaar) maar ja, hier in dit land zijn ze niet vies van superlatieven. Enfin, mooie route door bergen, foto en filmpje gemaakt en terug naar de lange rechte weg naar Mammoth Lakes.

Tussendoor in een morzelig supermarktje in Bischop onze lunch bij elkaar gescharreld en koers gezet naar ons hotel.

Ons hotel blijkt aan de piste te liggen maar is ook op de zomergasten ingesteld. Spa en pool zijn aanwezig. Wel vreemd hoe alles hier is afgesloten, zelfs de afvalbakken. Berengevaar!! Maar goed de enige beer die wij hebben gezien, stond opgezet in het centrum.

Na de zelf geprepareerde lunch hebben we lekker een paar uurtjes aan het zwembad gelegen waarbij de meeste van ons ook de oogjes even hebben gesloten.

Dus zo tegen 18.30 uur wilden we boodschappen gaan doen en daarna eten bij een Italiaans restaurant. Op advies van de receptie eerst gaan eten ivm de drukte bij de enige supermarkt van het dorp.

Over het diner kan ik kort zijn. Drie burgers en een bietensalade staan normaliter niet op de kaart bij een Italiaan. Maar goed, het smaakte en we stonden om 20.00 uur al weer buiten. Heel vreemd om zo vroeg klaar te zijn met het avondeten. Dus shoppen in de drie winkels die het dorpje heeft. En ja hoor, Len heeft na lang zoeken toch nog een mini tasje gevonden. Je kunt het ook als portemonnee gebruiken.

Daarna naar de supermarkt en ons ontbijt gekocht. Helaas bleken we een slaperd in ons midden te hebben die het logisch vond om zijn nieuwe NY cap bij de cola te laten liggen. Enigszins in paniek met z'n vieren de hele supermarkt afgezocht waarna held Bram de cap terugvond. Vreemd dat Len daarna de knuffel kreeg van een geschrokken en opgeluchte Daan.

Terug naar het hotel alwaar we nog even een drankje hebben genuttigd in ons appartement met 2 slaapkamers, 2 badkamers, een keuken en balcon.

1. M. Kothuis:
    2 augustus 2017
    Ziet er weer goed uit! Geniet verder van jullie reis. Wij vertrekken zo uit het mooie veneto via Ferrari museum naar Toscane, Vinci. Hier volop lekkere Italiaanse eetgelegenheden ;)
  2. A.apon:
    2 augustus 2017
    Gelukkig dat de cap terug gevonden is. Stel je voor dat je bloot hoofds de reis moet voortzetten ....
    Zet je de pet ook "klep naar achteren" op?
    Hier zie ik dat vaak en dan met een onderhemd aan over straat.
    Tatoo show tijd ... Oma zegt: "Andere tijden" Ja. maar ik wen er niet aan.
    Gaan jullie ook nog naar de Sequoia (?) bomen park? ook van die oude knarren. Een mooi voorbeeld dat de levenssappen van de bomen door de buitenste bast stromen. Ze zeggen, dat je bij sommige bomen er dwars door heen kunt rijden zonder je auto te beschadigen . Er zit een breed doorrij gat in namelijk. Is dat zo. Sommigen doen het hier ook. maar ze kunnen het gat niet vinden. Dus: Ze hoeven niet te remmen om stil te staan.
    Namens Woef. Ikke
  3. Louis Moors:
    2 augustus 2017
    Mooie cap Daan. Goed op letten. Voor je t weet ben je 'm kwijt.
    Zou verdomd jammer zijn...