California | Van valleien naar goedzoekersplaatsjes naar kronkelende straatjes in San Fransisco

3 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een iets te koud nachtje in ons ranzige motelletje hebben we vriendelijk bedankt voor het 'best breakfast of the California'. Een bakje yogurt met als je geluk had een beetje cruesli was het alternatief. Maar alles beter dan die smerige vette spek lucht in de ochtend. Koers gezet naar San Francisco maar toch niet voor de snelste route gekozen. Via Sonora, een oud goudzoekers plaatsje, was een leukere optie. Mooie maar extreem bochtige route door valleien die helaas voor het overgrootte deel recentelijk volledig zijn afgebrand. De schade was extreem goed zichtbaar en de herstelwerkzaamheden waren in volle gang. Uiteindelijk Sonora bereikt en vanuit de auto bekeken. Buiten was het ongeveer 40 graden en dat vindt deze familie nu eenmaal te veel. Na een tankbeurt zijn we in een streep naar San Francisco gereden. Een rit door vele kleine dorpjes dus het schoot niet echt op. Uiteindelijk ons hotel in de Japanse wijk bereikt en vol goede moed naar Alamo Square gelopen. Iets overmoedig want het er zijn zeer steile heuvels in SF. Enigszins bezweet zijn hebben we de beroemde Painted Ladies bekeken en zijn we terug gelopen (bergaf!) naar het hotel omdat we de hop on hop off bus niet konden vinden. Auto gepakt en naar FischerWharf gereden en de bekende zeeleeuwen bij Pier 39 bekeken. Een leuke, zeer toeristische, maar wel gezellige locatie van waar je Alcatraz goed kunt zien. Daarna de beroemde Lombardstreet gereden en bekeken. Een bijzonder straatje zoals je ze alleen ook in Italie zou kunnen zien. Daarna de auto in z'n D gezet en naar Union square gereden. De duurste plek van SF maar verder weinig bijzonder. Ondertussen hadden we ons avondeten al gespot in de Italian district en dus snel een restaurant gevonden. Gelukkig allemaal weer eens goed gegeten met de bijzonder vriendelijke behandeling door onze serveerster. Een donkere dame met een bijzonder kapsel en vol tattoos maar zeer onder de indruk van de snelheid waarmee Daan zijn zalm had verorberd (Did I already bring his dish??). Daarna naar het hotel alwaar we het eerste van de 2 gekregen flesjes wijn soldaat hebben gemaakt. San Francisco, zo anders, zo leuk, wel Amerikaans maar toch ook Europees, kortom een stad waar wij ons zeer senang voelen. In ieder geval heul veul beter dan in Hill Billy Country.

1. M. Kothuis:
    4 augustus 2017
    Weer 2 leuke verhalen! Maakte ons al ongerust.... maar gelukkig is alles goed en was het een wifi dingetje. Hier ook 40 graden.... en ook deze familie is er niet meer zo goed tegen bestand. Hier alles in de relax modus..... heel rustig aan. Beetje zwemmen, lezen en 's avonds op zoek naar het leukste, beste restaurantje. Enjoy, liefs uit Toscane xxx