California | Met de fiets over de Golden Gate Bridge, met de Ferry, hippies en Dutch Windmills

4 augustus 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag redelijk op tijd opgestaan en ontbeten om rond 10.00 uur onze eerste Uber taxi in te stappen. Een prima ervaring omdat het goedkoper is dan de reguliere Yellow cab en ook prima te volgen op je telefoon. Vlakbij Fisherman Wharf hebben we onze fietsen opgehaald en zijn we begonnen aan een mooie fietsroute. We waren echter niet alleen. Het was nog net geen file fietsen maar wij Nederlanders dansen daar met het grootste gemak tussendoor. De Nederlanders vallen sowieso op aangezien wij zo'n beetje de enige waren zonder een butsmuts. Daan als minderjarige moest er eigenlijk ook een op maar die sjeesde snel weg zodat hij de helm 'vergeten' was. Een mooie route door de haven, inclusief koffiestop bij een echt klein koffiebarretje, en vervolgens over de Golden Gate Bridge. Een machtig mooi bouwwerk dat nog leeft. De brug trilt door het vele verkeer behoorlijk. Enkele mooie fotostops (de stad, de haven, Alcatraz en de brug) later begonnen we aan de route naar Sausalito. Een leuk gezellig dorpje maar compleet overspoeld door fietsende toeristen. Na een lekker lunch, waar anders dan bij een prima Italiaan, wilden we met de ferry terug naar San Francisco. Echter er stond een enorme rij en dus zijn we eerst nog koffie gaan drinken. Daarna alsnog in de rij gaan staan en ruim 1,5 uur gewacht voordat we op de boot konden. Wouter en zijn kopie zijn tussendoor nog even verhaal gaan halen waarom het toch allemaal zo lang moest duren. Maar verder hebben we het rustig aanvaard. De ferry bracht ons dichtbij Alcatraz en in het echt is het veel kleiner en dichterbij de stad dan we ooit voor mogelijk hadden gehouden.

Rond 18.00 uur zette we weer voet aan wal en fietsten we als echte Nederlanders door het rode licht want dat geldt toch niet voor ons. Fietsen ingeleverd bij het eindpunt van de beroemde cable tram en vervolgens snel naar het hotel geUberd. Even sanitair interumperen en in de auto naar Haight Ashbury alwaar in 1967 de 'summer of love' werd gevierd door vele hippies. Die koekwouzen liepen er echter nog steeds rond en Wiki Bram wist te vertellen dat om 15.20 uur je een jointje mag roken. Hoewel wij er rond 19.15 uur waren was het op de plaatselijke klok inderdaad 15.20 uur. Belangrijk weetje dankzij 3 op reis.

Daarna koers gezet naar de Dutch windmill die was vernoemd naar ons aller Wilhemientje. Toch leuk zo'n tering eind van huis. Daarna langs het strand naar de City hall gereden. Een gebouw geïnspireerd op, zeg maar gekopieerd, van de St Pieter in Rome. Toen het avondeten en met zoveel nationaliteiten in deze overvriendelijke, zeer aangename en leefbare stad, kwamen we toch weer uit bij zo'n landgenoot van Vito Corleone. Maar eerlijk is eerlijk we hebben er allemaal weer uitermate goed gegeten. Tot slot terug naar het hotel waar nog een flesje Pinot Grigio op ons lag te wachten. Weer een mooi dag in deze prachtige en leuke stad.

1. M. Kothuis:
    5 augustus 2017
    Ziet er weer gezellig uit! En zo te zien niet meer zo heet... dan is het toch leuker om dingen te ondernemen. Hier nog steeds 40+... morgen laatste dag in Toscane. We gaan toch maar naar Florence... want dat staat op het wenslijstje van Quido. Er staan douche's in het centrum voor afkoeling vanwege de extreme hitte... dat wordt heel lang lunchen ;) Maandag vertrekken we naar de kust in de buurt van Cinque Terre. Xxx
  2. A.apon:
    5 augustus 2017
    Hallo reizigers . Wat een mooie tochten maken jullie!!!!!
    Zo te zien is het niet meer zo heet, dus kan de familie nog meer genieten. Wij hebben een Hollandse zomer met veel bewolking af en toe zon en ook regen. Jullie beginnen nu aan de laatste week in USA geniet er nog van.
    Floris doet het heel goed. Direct maken we weer een grote wandeling het blijft verder droog vanmiddag.
    We genieten van jullie verhalen en mooie foto's. Bedankt !
  3. Marjan:
    5 augustus 2017
    Weer een prachtige omgeving. Geweldig zo met het hele gezin op rondreis. Leuk hoor om iedere dag jullie reisverslag te lezen met al die leuke foto's. Geniet er nog maar van! Het weer is hier niet geweldig maar ja het is niet anders. Wij pakken vanavond ook een heerlijk glas wijn en proosten op de verjaardag van Louis.
    Lieve groetjes voor jullie 4.