California | Ontbijt in SF, de kustroute naar Santa Cruz en de Board Walk

5 augustus 2017 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Vanochtend hebben we buiten de deur ontbeten alvorens we naar onze volgende bestemming afreizen. Het ontbijt in ons Japans hotelletje is nog al prijzig dus we wilden Downtown een espresso met wat lekkers gaan eten (kafee mit kuche!). Na het uitchecken hebben we koers gezet naar Colombia Avenue. Op onze zoektocht hebben we en passant nog de toegangspoort van Chinatown gevonden. Vervolgens hebben we het leuke San Francisco verlaten en hebben we de kustweg naar Santa Cruz gepakt. Het was wat mistig en het ene moment reden we door de mist, het andere moment reden we lekker in het zonnetje. Bij iedere bocht dachten we: nu komt er een lekker koffietentje. Maar we zijn wat verwend in Kroatië dus bij ieder bocht zeiden we: " in Kroatië hadden ze allang 'n koffie-/bier-/vis-/grill-/ oester-barretje geplaatst hier....". Maar nee hoor, je ziet iedere Amerikaanse familie sjouwen met koelboxen, hele Weber BBQ's, uitklaptafeltjes, tentjes, boldekarren richting strand. Kortom geen enkele noodzaak voor een lekker tentje bij een mooi uitkijkpunt. Nou heeft deze familie ook een koelboxje, namelijk een klein Jumbo koeltasje en wat halve zakken chips dus het lekkere picknick liet op zich wachten. Maar daar was dan toch eindelijk een klein restaurantje en hebben we toch wat lekkers kunnen nuttigen in het zonnetje. Kort daarna waren we al in Santa Cruz aangekomen bij ons leuk fris hotelletje aan zee. Dus hebben we snel onze zwembroeken gepakt en hebben we lekker op het strand gelegen. Daarna hebben Wouter en ik de was gedaan in de laundry in de stad.  De was is 2 keer door de machine gegaan aangezien Wout de wasdroger voor de wasmachine verwisselden. Hebben we nog een half uur langer kunnen wachten...

Toen snel wat warms aangetrokken om wat te eten in de stad. Het is hier best fris 's avonds dus de truien kunnen weer aan.

Na het eten wilde onze 18-jarige nog in de achtbaan dus hebben we de plaatselijke kermis doorstaan. Als blije guppen hebben ze de achtbaan gedaan tussen de andere plaatselijke jong. "Leuk joh, morgen willen we weer...."