Arizona | Grand Canyon met een grote G

25 juli 2017 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag zijn we na het ontbijt snel vertrokken naar het noorden. De rit was mooi over de hoogvlakte tussen Sedona en Tusayan, onze volgende bestemming. Bij het inchecken in ons volgende hotel, bleek dat we te vroeg waren dus rechtsomkeert maar eerst lunchen. Inmiddels was het weer goed gaan regenen. We maakten ons aleen beetje zorgen hoe dat moest met ons bezoek aan de Grand Canyon. We zagen een grillrestaurant met wel 100 Amerikaanse vlaggen dus we dachten het eten moet wel goed zijn. Op de kaart stonden gerechten van 24 ounce hamburger en die hebben we maar overgeslagen. Dan maar nachos voor ons 3 en voor Wouter een salade. Ieder van ons kreeg een nachoschaal waar je wel een hele avond goed van zou kunnen snacken. Ongelooflijk die hoeveelheden van die Amerikanen. Na deze "geweldige" lunch hebben we de Imax film over de ontdekkingen van de Grand Canyon gezien. Erg mooi om de beelden te zien.

En toen... brak het zonnetje door. We hebben onze spullen in de kamers gedropt en toen snel richting de ingang van het Grand Canyon National Park. Na het kopen van de national annual pass, hebben we de 30 mijl langs de South Rim gemaakt. En wat we daar zagen? De ene uitzicht nog mooier dan de andere. We hebben natuurlijk ontelbare foto's gemaakt. By far, is dit een van de mooiste natuurwonderen wat we ooit gezien hebben. We hebben alle uitkijkpunten gehad en tot slot hebben we wat chippies en biertjes gehaald om tesamen met de andere bezoekers de zonsondergang te bewonderen. Wat een geweldige dag...

En morgen..mogen we met de heli het nog een keer uit de lucht bekijken...