Arizona | Avontuur in een roze jeep en zwemmen in canyon

24 juli 2017 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Vanochtend stonden we op en het viel helaas met bakken uit de hemel. Iets bedremmeld gingen we ontbijten want vandaag stond een open jeep safari op het programma. Getooid met pet en jas gingen we op pad naar de jeep tours. Er stonden een 20-tal mooie roze jeeps op ons te wachten. We werden ingedeeld met 2 andere Nederlandse jongens en "mom" mocht voorin want dat was minder "bumpy". Met video, foto en pet klommen we in de jeep. " Tackle up" en "off we go". Een klein stukje over de weg maar al heel snel reden we de bush in. En het was opgehouden met regenen. Bij de 1e bocht werd de 4-wheel drive aangezet en hotseknots we gingen verder. We hadden een leuke gids waarmee ik lekker aan het kletsen was. Ik had niet eens in de gaten dat hij wel heel erg spannend reed. De auto maakte soms een hoek van 90 graden en we bleven ook nog op ons plaats zitten! Al gauw kwamen we bij de 1e fotoshoot met schitterend uitzicht op de Red Rocks. Evenlater reden we weer verder en na de 2e fotostop (nog schitterender) ging het zowaar een beetje regenen. Maar daar waren de plastic regencaps en we maakten mooie foto's met die leuke dingen aan.

En de rit werd voortgezet. "Now I let the boys sweat" zei onze chauffeur. En ja de auto ging nu bijna 180 graden. Zijn collega-chauffeurs waren net zo gestoord dus de ene capriool na de andere capriool werd uitgehaald. Ik hoorde de jongens al denken: " Wat een leuke baan!"

Na dit spannende avontuur hebben we lekker gelunchd en daarna onze spullen gepakt om te gaan zwemmen. Dat wil zeggen als je het ook mee neemt dan. Toen we bij de canyon van Slide State Park aankwamen, werd er geroepen: " Waar zijn onze zwembroeken?"

Ja, nog in het hotel dus. Dat betekende weer een ritje van 15 mijl terug.... Maar we hebben uiteindelijk lekker gezwommen, gedoken, gecanyond en gebruind op de rode rotsen!

's Avonds nog een wasje gedraaid en geborreld met uitzicht op de rotsen. En toen merkten we weer dat Amerika geen Zuid-Europa is. Om 21.30u is er geen enkel restaurant meer open dus... toen maar bij de Burgerking frietjes gehaald en op de hotelkamer opgegeten.....

1. Maudy:
    26 juli 2017
    Gaaf hoor. Wat een belevenissen allemaal. Geniet verder van julle mooie en spannende vakantie. Liefs en groeten voor jullie 4tjes
  2. Marjan:
    26 juli 2017
    Zo dat ziet er stoer en ruig uit. Maar geweldig om mee te maken en wat een prachtig landschap.
    Groetjes en geniet weer van de volgende trip.
  3. Polleke:
    31 juli 2017
    Wat een mooie uitzichten. Wow!
    En wat een schitterende modieuze ponchos! :)
    Ik lees dat jullie volop genieten. Nog heel veel plezier jongens.

De informatiemap wordt goed gebruikt. :))

gr Rachel