Chiampo de Corzo| .... en weer terug naar plaktafeltje ....

2 augustus 2016 - Chiapa de Corzo, Mexico

Na een goede nachtrust hebben we vanochtend heerlijk ontbeten. Het is opmerkelijk dat in zo'n gerenommeerd hotel maar zo weinig personeel Engels spreekt. Maar we komen er wel uit. Jarenlange ervaring op Mallorca is daar debet aan. Na het ontbijt wilden we naar Parque la Vente. Onze auto werd gehaald (?!) en off we go naar het park. De receptioniste had ons wel de verkeerde kant op gestuurd maar we waren inmiddels gewend om te verdwalen dus met kaart en navi op zoek. Na een half uur hadden we het gevonden. Alleen de ingang. Na 2 keer een rondje en weer de parkeerplaats voorbij te hebben gereden, zijn we maar rechtsomkeert gemaakt naar het hotel. En ja hoor, weer verdwaald. We waren er klaar mee dus koffers gepakt en afscheid genomen van het mooie hotel en op naar de volgende bestemming. Slechts 275 km dit keer.
Nadat het ons eindelijk gelukt was om de stad te verlaten, reden we al snel de heuvels in met mooie rancho's links en rechts. Het is wel: alles loopt, fietst, verkoopt langs de weg. Bij elk dorpje, verkeersdrempels voor, in, einde dorp. Dus het schiet niet erg op, zullen we maar zeggen. Uiteindelijk zijn we beland in Chiampo de Corzo. Weer een leuk eenvoudig koloniaal hotelletje met zwembad. Wat wel een dingetje is: genoeg handdoeken bemachtigen. Als poolhanddoeken maar ook extra voor de haren. Ondertussen is hier ook een Nederlandse Djosergroep beland. En die hebben jaloers gekeken naar de speciale handdoek privélege die we hebben gekregen....'s Avonds dachten we bij het gezellig Plaza Mayor te gaan eten maar niks nakus nada. Geen enkel eettentje te bekennen op paar plaktafeltjes na. Daarom maar weer terug naar ons hotel om bij ons eigen restaurant te gaan eten. Ook lekker....