Campeche | Plan-plan en dagje Mexicaanse strand

31 juli 2016 - Campeche, Mexico

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. Het vroege opstaan is voor onze pubers best zwaar dus de wekker mocht uitstaan deze keer. Wij zijn wel redelijk op tijd opgestaan dwz een kwartier voor de deadline zaten we aan het ontbijt. Na het eten hebben we het stadje doorgeslenterd om mooie foto's te schieten.
Ondertussen was de jeugd ook wakker geworden en hebben ze een lekkere baguette gegeten in een luxe broodjeszaak met heerlijke echte Italiaanse espresso.
Na de brunch wilden we naar een leuk strandje. Na 20 km gereden te hebben, kwamen we bij Playa Bonita. Het zag er aanlokkelijk uit dus auto geparkeerd en met onze tassen richting strand. Strand? Van een afstand leek het zand maar in het echt was het soort van beton. Hele families zaten onder parasols in de schaduw op stoeltjes en een paar in hangmatten ipv ligstoelen. We waren dus beland op een typische lokaal strandje. Om wat af te koelen zijn we om en om in het water gegaan, een van ons moest de tassenwacht houden. Het water bleek VIES tegen te vallen dus snel weer omgekleed en hup in de auto. Na nog enkele tiental km doorgereden te hebben toch maar weer omgekeerd richting Campeche. In Campeche wilden we aan de kust nog wat eten. Nou dat hebben we geweten. Zodra we de parkeerplaats opreden, stonden de parkeerwachters ons te dirigeren naar hun eigen plaats om ons zodoende in hun restaurant te kunnen krijgen. De patron kwam zelfs ook naar buiten. Het ging zo snel voordat we het wisten zaten we aan een plaktafeltje met zicht op de keuken. We hadden meteen al gegeten en gedronken. Toch maar voor het fatsoen wat kleins besteld en snel gegeten. In gezwinde spoed daarna terug naar ons hotel voor een plons in het zwembad. We waren nog niet terug of de lucht betrok met flinke donder en bliksem. Maar deze was snel over dus we konden lekker nog wat plonsen in ons privé zwembadje. Als er geen anderen zijn mag je natuurlijk dikke bommetjes maken. Totdat de mensen uit hun kamers komen om te kijken wie er zo achterlijk in het zwembad bezig waren. Nou wij dus... Wij zijn de beroerdste niet dus we hebben maar snel onze e-readers gepakt om rustig te gaan lezen.
's Avonds nog lekker buiten kunnen eten. Het was ondertussen lekker afgekoeld...