Villahermosa | Van plaktafel naar kroonluchter....

1 augustus 2016 - Villahermosa, Mexico

Vandaag hebben we het mooie kleurrijke Campeche verlaten om 370 km te rijden via de kustroute naar Villahermosa. Het eerste stuk hadden we gister al gedaan dus vandaag gewoon de snelweg gepakt. Na tientallen km kwamen we weer bij de kust uit. De route was echt mooi met strak lichtblauwe zee. Het was wel een lange route en uiteindelijk kwamen we bij Villahermosa, het provincie hoofdstadje van de staat Tobasco. Ja, inderdaad van de hete saus! Nou we hebben geweten van de hoofdstad. Een en al chaos met kris, kras auto's, taxi's, busjes, brommers.... De navi was ook nog erg onduidelijk dus we hadden er nog maar een half uurtje reistijd extra aan geplakt.
En toen.... kwamen we bij Quinta Real hotel, een van de tophotels van het land. Enigszins gegeneerd gaven we de autosleutel af voor valet parking en kwamen we bij de chique dame bij de receptie. Stonden we daar op onze slippers. Na onze check -in en hotelkamers te hebben bewonderd (badjas, hotelslippers!), hebben we iets kleins gegeten als late lunch. Daarna lekker afgekoeld in het zwembad bij een snurkende, iets wat benevelende zakenman. Na het zwemmen, hebben we ons op ons best opgetut. Gelukkig hadden wij met onze reisgaderobe rekening gehouden met de wat chiquere hotels. Daarna lekker geslapen in onze kingsize bed met pantoffeltjes klaargezet door het kamermeisje.....